Followers

Sunday, January 9, 2011

~ ingin berkongsi ~

(email ni aku dapat dari teman aku..sekadar ingin berkongsi...aku copy n paste tuk entri kali ini...SELAMAT MEMBACA )


Tapi betul beb...setan akan mmbuatkan kita rasa malas nak bukak  pada awal nyer....aku kena... 

Tapi aku  bersyukur, ALLAH bagi aku petunjuk utk buka jugak email ni and baca sampai  habis..... 
b
aca jika anda ada masa untuk ALLAH 
Bacalah sehingga habis.   
Saya hampir membuang email ini namun saya telah diberi keberkatan  untuk membaca terus hingga ke penghujung. 
ALLAH , bila saya membaca e-mail  ini, saya fikir saya tidak ada masa untuk ini.... Lebih lebih lagi diwaktu  kerja.


Kemudian saya tersedar bahawa pemikiran semacam inilah yang  .... Sebenarnya, menimbulkan pelbagai masaalah di dunia ini.





Kitacuba  menyimpan   ALLAH  didalam MASJID pada hari  Jumaat ... ... 

Mungkin malam JUMAAT? 

Dan sewaktu solat MAGRIB  SAJA? 
Kita suka  ALLAH  pada masa kita  sakit..... 

Dan sudah pasti waktu ada kematian... 
Walaubagaimanapun kita  tidak ada masa atau ruang untuk ALLAHwaktu bekerja atau bermain? 

Kerana... Kita merasakan  diwaktu itu kita mampu dan sewajarnya mengurus sendiri tanpa bergantung  pada NYA.   
Semoga  ALLAH  mengampuni aku kerana menyangka... ...   
Bahawa  nun di sana masih ada tempat dan waktu dimana  ALLAH  bukan lah yang  paling utama dalam hidup ku.(nauzubillah) 
   


Kita sepatutnya senantiasa mengenang akan segala yang telah  DIAberikan kepada kita.   
DIA  telah memberikan  segala-galanya kepada kita sebelum kita meminta.
RENUNGKANLAH   
Sebarkan lah  seandaianya ANDA BENAR-BENAR MENGHAYATI!! !


Ya aku  CINTA ALLAH ...  

Dia adalah  sumber kewujudanku dan Penyelamatku




IA lah yang mengerakkan ku setiap  detik dan hari. 

TanpaNYA aku adalah HAMPAS yang tak berguna. 


Ini adalah ujian  yang mudah.




Kalau anda benar meyintai ALLAH dan tidak berasa malu akan  segala kebaikan yang telah diberi ALLAH kepada mu.. 
Kirimkan kepada 10 orang dan kepada pengirim anda  

Sekarang!!!  Anda ada masa kah  untuk berbuat demikian?



Pastikan anda scroll hingga ke penghabisan.


Susah vs.  Senang


Kenapa susah sangat nak sampaikan kebenaran ?


 



Kenapa mengantuk dalam MASJID tetapi sebaik saja selesai  ceramah kita segar kembali? 
Kenapa mudah sekali membuang e-mail agama  tetapi  kita bangga mem  "forward"   kan email yang  tak senonoh? 
Hadiah yang paling istemewa yang pernah kita terima.   
Solat  adalah yang  terbaik....

Tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran lumayan.

Notes: Tidak kah melucukan  betapa mudahnya bagi manusia  TIDAK Beriman  PADA ALLAH setelah itu hairan kenapakah dunia ini menjadi neraka bagi mereka.  



   


Tidakkah melucukan bila  seseorang berkata " AKU BERIMAN PADA ALLAH  " TETAPI SENTIASA  MENGIKUT SYAITAN. (who, by the way, also "believes" in ALLAH ).



   


Tidakkah melucukan  bagaimana anda mampu hantar ribuan  email lawak yang akhirnya tersebar bagai api yang tidak terkawal.., tetapi  bila anda hantar email mengenai ISLAM , ramai orang fikir 10 kali untuk berkongsi?  



   


Tidakkah melucukan bagaimana bila anda mula menghantar mesej  ini anda tidak akan menghantar kepada semua rakan anda kerana memikirkan  apa tanggapan mereka terhadap anda atau anda tak pasti samaada mereka suka  atau tidak?..



   


Tidakkah melucukan bagaimana anda merasa  risau akan  tanggapan orang kepada saya  lebih dari tanggapan ALLAH terhadap  anda. 



Aku ber  DOA , untuk semua yang menghantar mesej ini  kepada semua rakan  mereka di rahmati ALLAH.

0 comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.