Followers

Wednesday, February 9, 2011

~ moga aku menjadi WARTAWAN ~

ermm..seperti yg kite sume tau (skema skit)..aku tgh wat IJAZAH SARJANA MUDA KOMUNIKASI MASSA (KEWARTAWAN)(KEPUJIAN)...*berpk2...motip aku CAPITAL kan huruf2 tu nape ek?? :-)
saje jer..nak tulih pnjg2 ape deg yg aku amek..bukn nk tunjuk2 kay..walau pun ade lah skit niat dihati tu..heheheh..

entri aku kali kish lame, tapi tak lah lame sgt mcm berkurun lame tu..dlm 6 buln yg lalu..hehehe....
bile dah amek kos wartawan@journalist nie..mmg lah kene byk ckp..lau tak cmner nk interview owg..kan3??
kdg2 tu kene lah jd muka tak tau malu skit..kan3?? even kdg2 aku malu gak bile nk berhdpn ngn owg..hahaha..
aku pon terpk2...mampu ke aku jd wartawan..lau jumpe owg tersipu2..

tapi tersipu2 tu hny semntara...bile 3 minit dah sembang..jgn tny kenapa lau aku ckp byk2 mcm dah kenl bertahun2..huhuhu..

ok2..kembali pada tajuk..aku nk kongsi kn ngn kowg pasal pengalaman yg aku dpt tyme wat assgmnt SEHARI BERSAMA WARTAWAN PENCETAKAN DAN JUGA PENYIARAN...

cuak jgn ckp lah..mmg bercampur baur...tapi nk wat cam ner..dah kate pon assgmnt..bile dah assgmnt, kompom2 lah ade markah kan?? so nk tak nk, kene lah g wat gakk.....

*SEHARI BERSAMA WARTAWAN PERCETAKAN

  • wartawan yg aku ikot- SHOLINA OSMAN
  • ikot akak ni g KLCC...de perasmian POPULAR...
  • kelakar ade, sedih ade, best pon ade..huhuhu..
  • g klcc nek teksi...dari chan sow lin..(bab tu aku amek lesen kete)
  • aku smp awal kat lokasi...de owg tny, media dari mane?? dgn bgga aku jwp UTUSAN...huhuhu
  • bile mjlis stat...bermula lah kerja aku sebgai wartawan...even only for 1 day..
yg pakai baju purple n tudung purple tu lah JOURNALIST yg aku folow..hehe
sebelah nye yg berbaju purple jugak tu...senior aku..
mcm reunion lah plak...


DATUK DR WEE KA SIONG..
source penting tuk event ni...

bincang2 ngn wartawan dari organisasi len..
ape tajuk nk wat?? isi ape nk tulis??
ape sebenr nye yg Datuk tu ckp??sik ckp cina jer.....

aku tolong Kak Sho wat news..huhuhu...
salin ape tu?? Kak Sho turun kan ilmu...

bukak pose tyme..hehehe


ok..tu lah experiences yg aku dpt tyme wat SEHARI BERSAMA WARTAWAN PERCETAKAN NIE...
skg ni aku nk cite pasal SEHARI BERSAMA WARTAWAN PENYIARAN PLAK...

ermm...cam ne nk mula...setahu aku, ramai owg nk jd Broadcast journalist (BJ) nie...yelah..muka masok tb wei...lau mak abh tgk, kompom2 kecoh 1 kmpg....seperti:-

pakya!!!!! anak ko masuk tb yer semlm..dasat nyer anak ko...glamer lah pas nie...(iyer ke dasat n glamer)??

huhuhu...pandai je aku wat spekulasi yg tidak2...ntah2 owg kg pon dah tak heran..dowg ag byk masuk tb..hahahhaah....ok2...sekg nie...scroll bwh..tgk pic aku tyme wat assgmnt ni kat...
tmp yg aku tuju tuk assgmnt ni ialah...BERNAMA TV.....

*SEHARI BERSAMA WARTAWAN PENYIARAN


  • aku follow MOHD HAIDAR MOHD ALI...yes..die seorang lelaki....huhuhu..jgn pk pape kay..iman aku kuat n teguh ag....hahahhaa..
  • tmp yg dituju??? MSN...jumpe pengarah MSN...Datuk Zolkples Embong
  • memndg kn ari tu ari jumaat, aku pon pakai baju kurung..baju kurng tu 1 hal..kaler baju tu..mak aiihhh...merah mak ngah..lau lembu nmpk..kompom aku jd mgsa pertm kene kejo..hahaha..
  • b4 tggu datuk n nk wat interview, aku jumpe sowg wanita nie..ceh3...skema giler...dalm ati aku 'eehhh...Wan Zaleha Radzi la...'..lawa nyer..macm owg putih..bab kulit die putih..hahaha...
  • kowg tak kenal?? jgn riso..bab der wartawan BERNAMA TV pon tak kenal die..hahaha..
  • wartawan tu siap tny ag 'cik ni sape??"..teros berubah muka Wan Zaleha...hahaha...
  • tgk la pic2 kat bawah nie kay....ENJOY!!!!
aku dah cakap!!!
merah sgt ni..lalalala....


BJ sedg menjalan kn tugas....

sumber utama..
pengarah MSN...

wat voice over (VO)..
N sound on tape (SOT)

bukti2....


pas je abih proses berita tu, aku teros kol ibu n ayah di rumah...

emok:- ibu, kul 5.30ptg nt jgn lupe tgk BERITA BERNAMA tau..ngah masuk tv..
ibu:- ehh??? nape plak?? mane ngah tau muka ngah masuk tv??
emok:- ngah tau la...bab tadi BJ yg ngah ikot tu, amek scene ngah tgh tulis2...pdhal ngah tak tulis pon..lalalalala....
ibu:- ok2..nt ibu tgk...

(aku tau ibu excited pasal tu..alang kah hepi nyer lau ape yg aku wat tu akan jadi kenyataan...AMIN...mudah- mudahan....)

mlm itu ibu kol aku...

ibu:-hehehhee...lame gak muka ngah tyme tu...tgh2 tulis2.....
ibu n ayah tgk ulang2 kali...abg pon tgk...

p/s:- aku tau ibu mengharapkan sume tu jd kenyatan..
INSYALLAH....ngah akan berusaha...
tuk kebahagian ibu, ayah n family...

0 comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.