Followers

Thursday, July 21, 2011

~ bahasa ala- ala manja gitu ~


entri pagi nie nak share pasal SMS..saper tak pernah sms?? errmmm..nampak sgt menipu nyer..*gaya usop wilcha...:))

SMS...khidmat pesanan ringkas...seboleh- boleh kita akan ringkas kan ayat kita tuk menjimat kan kredit..kan?? tp yang aku pelik nyer, kadang2 tu nak ringkas sgt smp jadi tak faham...korang faham kan ape yang aku cube smp kan?? lau tak faham..aku tau nape...korang ngantuk kan?? dahh..dahh..g tydo..tapi sok promise baca entri nie tau!! *angkat tangan...nak promise nie..:))

kadang2 aku pelik sebab SMS yang sesetgh orang wat, boleh buat aku gelak guling- guling...huhuhu..
bukan dekat hp jer...dekat post fb pon sama.....bila tny umur, dah tahap akil baligh..tapi ayat macam budak kecik..huhuhu....

sebagai contoh..:-

  • itew nurk titow larh....( kita nak tido lah)
  • sayew nurk mamam nieyh....(saya nak makan ni)
  • naperw awak tak nurk layan itew?? itew cedih tawww.....(kenapa awak taknak layan kita??kita sedih tau)
  • eeee...tatot nyewww.......(eeee...takutnyer)
  • ehh...sowie yer...@ soey yer..(ehh...sorry yer)
tak leh bagi contoh banyak2, nanti korang igt aku plak pengamal bende2 nie..bukan ape, kalau kita nak taip tu, biar lah benda yang senang orang nak faham....maka maklumat yang kita nak sampai kan pon mudah dan tepat..nanti bila orang salah tafsir...mula lah mengamuk..kan?? pikir2 kan lah...:))

p/s:-sayew tak nurk titow ag...mata tak nantok arrrr..:p

2 comments:

  1. gilaa benci ayat macam tu.. rasa nk lempang je pghntr sms tu

    ReplyDelete
  2. macam pernah mengalami pulak....

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.