Followers

Tuesday, December 13, 2011

~entri luahan perasaan~

Hari nie,13 Disember 2011...bukan besday aku..hari ni takde pape yang penting pon untuk aku..cuma aku sedih sebab 2 rakan praktikal aku kat Utusan tu akan lalui sesi temuduga..tapi aku TAK...

Nape aku tak dpt interview kerja kat Utusan? Entah laaaa..aku pon xdpt nak bagi jawapan untuk soklan tu...aku pon masih mencari ape jawapan utk soklan yang selalu berlegar dlm pala otak aku nie...

Aku da cuba sehabis baik tyme praktikal ni..aku juga harap dapat terus keja kat sini..tapi lau xdpt,nak wat cam ner kan?? Anggap je lah xde rezeki...sedih mmg la sedih..tp setiap yang berlaku,pasti ada hikmahnya...dan Allah SWT itu maha adil...Dia tau ape yang dilakukanNya utk hamba2 nya...dan aku hanya terima ape juga yang telah ditetapkan utk aku dengan redha...:))

Utusan Malaysia...aku nak sgt kerja kat sini..sebelum aku praktikal lagi,aku dah berangan nak kerja kat sisini...tapi bila mcm2 benda yang jadi kat aku tyme praktikal ni..aku redha lau rezeki aku bukan di Utusan..mungkin di tempat lain..InsyaAllah...

Byk perkara yg aku lalui kat sini..byk sgt kenangan aku kat sini..manis,pahit,masam,masin..fuuhhhh...senang cakap..secukup rasa la kenangan aku kat sini..nak aku list kan ker kenangan2 tersebut?? Hahahaha...

Antaranya:-
-dpt lalui kehidupan bidang kewartawanan
-dpt jumpa ramai orang...aku suka sgt!!!!
-dpt jumpa super duper senior UiTM Shah Alam
-dpt belajar drpd senior2 cara penulisan yg baik
-environment keje yg sgt best!!!
-staff yang sangat sporting...

*ceh ceh...yg aku list sume yg manis2 je...yg tak manis,nt aku cite kat entri lain..ok??*

Sekarang ni,aku nak tydo..nak tenang kan perasaan..selepas ape yg jadi,aku memang xde mood nak g keje...tunggu masa nak abis praktikal jer...

Ya Allah...kembalikan lah semangat kepada ku semula..amin...

P/s:- disound oleh bini orang @ digelar perosak rumah tangga..$
yang mana satu menjadi pilihan anda??? :(

6 comments:

  1. sabar dear.

    pasti ada hikmahnya.

    tak leh la tak de semangat. sepatutnya kena tunjukkan yg awak lebih bersemangat. mana tau ada yg buka mata :)

    ReplyDelete
  2. @sha my heart

    InsyaAllah sya...iera cuba yg terbaik...tp lau dah tak de rezeki...redha je lah kan??

    ReplyDelete
  3. jgn pedulikan apa org kata. bukan diorang yg bg iera makan bagai. Ok tak ayat ni?

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.