Followers

Tuesday, September 3, 2013

Salahkah Aku??Aku Tak Nak La Bilik Ni...

kat opis baru..aku dapat bilik sorang...Alhamdulillah...aku tak pernah lupa apa yang aku dapat sehingga ke hari ini semuanya rezeki daripada Allah...iyer...sebagai manusia, kita tak terlepas tuk berharapkan sesuatu yang lebih...tapi kita tak mampu capai semua yang kita inginkan....

aku dapat bilik sorang makin poyo??? noooo!!!! memang tak la..mungkin aku sedikit tegas dalam sesuatu perkara...yes...aku akui...mungkin benda tu menjadi berat bila aku babitkan dengan emosi...dan emosi tu datang bukan salah aku...semua orang ada emosi...so?? apa masalahnya??

kadang2 aku cuma pelik, kenapa ada orang yang tak boleh nak beri komitmen dengan kerja yang dorang ada...aku tak lah kata aku ni komit sangat ngan keje aku...tapi bila kita dah tau tanggungjawab kita, sendiri pikir la....

aku tak pernah mintak tuk jadi editor...sehingga membawa aku ketahap ni...sejak mula masuk keja, aku tau aku dapat keje editor...aku sendiri pon tak caya..sebab artikel aku sendiri teruk, cane aku nak edit artikel orang?? aku pon masih dalam proses belajar....aku tak mampu..tapi bila pikir kan tu tanggungjawab yang harus aku pikul...aku galas gak jawatan editor tu...mungkin pengalaman aku praktikal kat utusan bagi aku sedikir gambaran pasal editor....

percayalah...aku sendiri tak nak staff lain rasa aku bangga diri sebab aku editor...dan aku nak korang tahu yang aku nak jadi wartawan...wartawan yang sebenar...tapi mungkin belum rezeki aku...sebagai editor, aku tegur apa yang salah melalui pengalaman yang aku ada....skit pon aku tak de niat nak bangga diri....

mungkin cara aku tegur agak kasar...tapi tu adalah aku...aku tak reti nak cakap lembut-lembut...tapi aku kasar kejap jer...then aku akan ok...aku pandai pujuk hati aku sendiri...jangan risau...aku tak perlu orang pujuk aku...aku boleh pujuk hati aku....


setahun aku bersama korang..aku rasa korang da paham...tapi tak...tapi aku tak harap kan korang faham aku..sebab aku pon tak tau lagi aku akan sampai ke tahap mana bersama korang...kalau korang rasa editor ni buat aku bangga diri...aku tak sesuai pegang jawatan ni, bitaw lah...aku sendiri akan letak jawatan aku....

dan aku tak kisah kalau aku betol-betol tak diperlukan kat opis ni....sebab aku dah lali dengan ayat 
"KO TAK DE PON, AKU TAK KISAH"....

4 comments:

  1. sabarlah syg.. biaselah tu.. bile kite lbh sikit dr org, org mmg ade yg tak puas hati. ape yg pntg kau tau ape kau buat. yang lain tu kau bia kan aje.. =) aku tau kau mmg komited giler ngan kje kau tp bile time jimba2 kau mmg terbaikk!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah la Fath...serba salah aku ni...pas ni opis tak bukak ag...aku terpacak da depan pintu...hahahaha...miss u babe...

      Delete
  2. nice entry...mana2 pergi pon mesti kita xkan lagi dgn org yang xpuas ati dgn kita...i pon dah pernah alami situasi begini...cuma beza position kitaje...btw da follow u...follow back ya tengkiu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Afrina...saya dah folow awk...tq ya...

      Delete

Komen anda dihargai.